Главная



Вся коллекция


Из серии  фирмы "Muza"


Клубная серия  "Pronil"


Польский джаз

– разное


Чеслав Немен


Breakout


SBB


Польский рок

-         разное


Обсудить в форуме

 

 


Заказать CD-.R


Почта

 

 

 




Так вот сразу и сказал бы – «второй альбом традиционалистов-энтузиастов», первый здесь, но самом деле как минимум пятый – четыре предыдущих вышли на Западе,  вообще коллектив объездил весь мир, и не такая уж и простая у них музыка, ну хоть пятая тема, арранжировка народной песни, интересно, а чем в те времена занимался, ну, скажем, хоть Горан Брегович? – А.К.

 

 

 

 

Side A

SYGNAŁ Signature Tune

(J. Kudyk, A. Krupa)

DIPPERMOUTH BLUES

(J. Oliver)

GRZECZNOŚĆ Kindness

(J. Kudyk)

EMPTY BED BLUES

(trąd.)

ZAHUCZAŁY GÓRY The Sound of Mountains

(mel. lud.)

POTWÓR The Monster

(J. Kudyk)

Side B

HESITATING BLUES

(W. C.  Handy)

ULICA MAKOWSKIEGO Makowski Street

(A. Czechowski)

ATLANTA BLUES

(W. C. Handy)

SENTYMENTALNY JACK The Sentimental Jack

(A. Czechowski)

BOBA BOOGIE WOOGIE

(J. Boba)

SYGNAŁ Signature Tune

(J. Kudyk, A. Krupa)

 

Jan Kudyk - tp, leader,

Andrzej Czechowski - tb, vocal,

Wiesław Kuprowski — cl,

Teofil Lisiecki — b,

Jan Boba — p,

Zdzisław Gogulski — dr

W r. 1966 miałem przyjemność przedstawić słuchaczom i kolekcjonerom płyt, istniejący wówczas od czterech lat, zespół krakowski JAZZ BAND BALL, z okazji wydania ich pierwszego longplaya (Seria „Polish Jazz”, vol. 8 - nr XL 0320). Niniejsza płyta jest jakby biletem wizytowym zespołu, który w ciqgu 12 lat działalności przeszedł ożywczą ewolucję. Trwający od początku na posterunku: leader-trębacz J. Kudyk i pianista J. Boba, zmodyfikowali skład grupy i jej nazwę - na JAZZ BAND BALL ORCHESTRA. W międzyczasie ci wierni krze­wiciele — mam na myśli oczywiście cały zgrany kolektyw — jazzu tradycyjnego odbyli wojaże po Austrii, Belgii, Danii, Francji, Holandii, Jugosławii, NRD, RFN, Szwecji, Węgrzech i ZSRR, zapisując się trwale w pamięci jazzmanów i entuzja­stów tego stylu.

Wydanie drugiej płyty w tej samej, cieszącej się powodze­niem serii „Polish Jazz” należy do nielicznych wyjątków i jest dowodem uznania dla JBBO. Łącznie w swym dyskograficznym dorobku zespół ma cztery płyty nagrane w Polsce, jedną (nagranie Philipsa) zawierającą dokumentarną relację z IV Austriackiego Festiwalu Jazzowego i jedną płytę autorską wydaną w RFN (Metronome). Repertuar, jaki przedstawia nam JBBO, jest bardzo zróżnicowany. Słuchamy w wykonaniu ze­społu zarówno utworów klasyków (Jelly Roli Morton, W. C. Handy), jak i kompozycji własnych, nierzadko opartych na motywach polskiego folkloru.

Nieprzemijający boom, jaki zespół przeżywał, pokrywa się całkowicie z falą reaktywowania na całym świecie w latach siedemdziesiątych jazzu tradycyjnego.

W czasie gdy eksplodują od kampanii reklamowych zespoły nowofalowe jak Mahavishnu Orchestra i Weather Report oraz soliści, jak John McLaughlin, Chick Corea i Carlos Santana — wytwórnie płytowe masowo rzucają na rynek wznowienia nagrań Fats Waltera, Roli Mortona, Beiderbecke’a, Scott Joplina, Becheta i Doddsa. Jednocześnie miłośnicy jazzu pla­sują na pierwszym miejscu w ankiecie „Down Beatu” na rok 1974 w kategorii klarnecistów Benny Goodmana... dokładnie w 48 lat po jego debiucie w orkiestrze Ben Pollacka.

Cieszymy się, że i my jesteśmy „na bieżąco”, mając - obok czołowych   zespołów   nowoczesnych   —   takich    reprezentantów jazzu    tradycyjnego    jak    JAZZ    BAND    BALL    ORCHESTRA, . potwierdzających wysoki  poziom  polskiego jazzu.

Józef Balcerak

In 1966 l had the pleasure of presenting the listeners and record collectors the four-year old Cracow group Jazz Band Bali. on the occasion of the issue of their first LP (Polish Jazz Series, Vol. 8 - No. XL 0320). Now, the present record is something of a visiting card of theirs, reflecting the evolution the group has undergone since then. Its leader—trumpeter, J. Kudyk, who has been with it since its formation, and the pianist J. Boba have modified the line-up of the group, as well as its name: it is called now Jazz Band Bali Orchestra. During that time these ardent propagators of traditional jazz have made numerous trips abroad, to Austria, Belgium, Denmark, France, Holland, Yugoslavia, German Democratic Republic, German Federal Republic, Sweden, Hungary and the Soviet Union.

The issuing of a second disc in the very successful series Polish Jazz is one of the few exceptions and it reflects the popularity of JBBO with jazzfans. The group has made so far four records in Poland, as well as one (issued by Philips) containing documentary recordings from the Sixth Austrian Jazz Festival, and one released in the German Federal Re­public (Metronome). The repertory presented by the JBBO is very diverse. They play numbers by the classics (Jelly Roll Morton, W. C. Handy), as well as those of their own, often based on Polish folk-music.

The continuous boom our band has been enjoying has much to do with

the wide-spread revival, in the seventies, of traditional jazz. At a time when an explosion of publicity surrounds the new-wave bands, such as the Mahavishnu Orchestra and Weather Report, and the soloists: John McLaughlin, Chick Corea and Carlos Santana, the gramophone companies flood the market with the reissues of Fats Waller, Roli Morton, Beiderbeck, Scott Joplin, Bechet and Dodds. At the same time jazzfans award the first place, in a poll of “Down Beat” for 1974, in the category of clarinettists, to Benny Goodman, exactly 48 years after his debut in the Ben Pollack Orchestra.

We are glad that we too are up-to-date, having, along with our excellent modern bands, also such fine representatives of traditional jazz as the Jazz Band Ball Orchestra, which confirms the high standard of Polish jazz.

 

 

Hosted by uCozght -->