|
Side A WIZJE (Visions) Na krawędzi Pojedynek
Modlitwa
Side B AMORPHOUS. (With salt and
pepper) EPITAPHIUM Zbigniew Czwojda — tp Andrzej Pluszcz — g Bogusław Razik — p, Fender Leszek Paszko - tb Adam Bielawski — dr l choć Spisek Sześciu nie
rezygnuje z tych inspiracji, czego ślady można znaleźć i
na tej płycie („Pieprzem i solą") jest ona rezultatem
pierwszych prób poszukiwania oryginalności drogą łączenia
elementów rocka, muzyki europejskiej i jazzu nowoczesnego.
Zespół opiera się w pewnej mierze na osiągnięciach
takich muzyków jak: Hancock, Zawinul, Davis czy Hubbard.
„Reprezenujemy tendencje tzw. środka awangardy, to znaczy - gramy
nowocześnie, ale nie dochodzimy do zewnętrznej bariery
współczesnego eksperymentu jazzowego" — mówią o
sobie członkowie zespołu. Wszystkie główne wyznaczniki
formy utworów oraz większość chorusów zbiorowych
są z góry szczegółowo określane z
dbałością o maksymalną dyscyplinę i
konsekwencję muzycznego przebiegu. Z osiągnięć muzyki
elektronicznej i elektroakustyki Spisek Sześciu nie rezygnuje,
korzystając z nich w miarę porzeby i możliwości. Zasady te spełnia najlepiej tytułowy
utwór płyty, suita „Wizje". Wykonany na festiwalu „Jazz nad
Odrą" 74 przyniósł Spiskowi Sześciu l
nagrodę, na festiwalu w Prerovie — Złoty Medal i tytuł
Zespołu Ekstraklasy Europejskiej, na „Jazz Jamboree" 74 — był
swego rodzaju egzaminem dojrzałości. Jeśli i teraz zainteresuje
Państwa — będzie to kolejna satysfakcja muzyków ze Spisku
Sześciu, spisku na rzecz jazzu. Tomasz
Tluczkiewicz Although the Conspiracy Six do not give
up the mentioned inspirations, whose traces can be found also on this record
("With Salt and Pepper"), they have also taken up the attempts of
searching for originality through combination of rock, European music and
modern jazz. In a way, the group follows the experiences of such masters as
Hancock, Zawinul, Davis or Hubbard. "We represent directions of the
so-called mid-avantgarde, that is we play modern but we do not approach the
outer barrier of a contemporary jazz experiment", explain the members of
the group. All basic formal determinants as well as the majority of
collective choruses arę in detail programmed with special care for
maximum discipline and consistency of musical courses. The Conspiracy Six do
not forget about modern electronics and electro-acoustics, applying them as
the needs and possibilities arise. All these principles arę
realized in the title piece, the suitę "Visións", which
performed at the "Jazz-on-the-Odra" 74 brought the Ist prize for
the group; played at the festival in Prerov — gained the Gold Medal and the
designation of the European Extraclass. At the "Jazz Jamboree" it
was a sort of a maturity examination. If it attracts also your interests, it
will also be a satisfaction for the musicians of the Conspiracy Six; the
conspiracy for the sake of jazz. |